12. 3. 2012

2012.03.12 Západní Tatry - Malý Baranec

Dlouho studuji předpovědi počasí a každá je opět úplně jiná. V čem se ale shoduji je polo-oblačno. Což nezní, až tak špatné. Navíc mé volno se krátí a čeká mě opět práce. Dopoledne by to mohlo být nejspíš i slunečno říká pohled na meteogramy. Je to tedy 50/50 že tahle akce vyjde. Váhám kam vůbec vyrazit. První nápad je Velko-Fatranský Šíp. Když už se táhnout tak daleko, tak ať to za něco stojí. Rozhoduji se pro Baranec. Toho jsem při dobývaní Západních Tater nějak opomněl. Ve 2:00 tedy zvoní budík a Já uháním na Slovensko. Za necelé 3 hodiny jsem na místě v Račkově dolině. Za šera razím hledat zelenou značku co mě má dovést až na vytoužený hřeben. (pokračování)
Užívaní si slunce na hřebenu
a je vymalováno... Za chvíli to přijde a už neodejde :-(

FOTOGALERIE
Ne a ne nalézt značku. Až s pomocí GPS slavím úspěch a dostávám se na turistický chodník. Prvních par kroku a nasazuji sněžnice. Bez nich by to nejspíš nešlo. Sněhu tu je stále víc než dost. Narážím na stopy sněžnic. Někdo zde na nich sestupoval. Raduji se, že nebude třeba hledat značky a bude stačí sledovat jen  stopy. Šli to dolu docela na přímo. Tak si hned z kraje hezky máknu. Nadávám si, že jsem nedal přednost turistické značce a serpentinám. Poté co mě stopa protáhne hustým lesem na ní definitivně zanevřu. Vydávám se přímo vzhůru hledat chodník. Ač podle GPS na něm stojím po značkách ani památky. Postupně nalézám pár značek, ale velmi sporadicky. Část je nejspíš na kamenech a další je zasněžena i na kmenech stromu. Taková je zde nadílka sněhu. Jde tedy o bloudění a brodění se větvemi. Už se těším na hřeben, počasí totiž přeje a nemohu se dočkat na výhledy..
Konečně vylézám na Klinovaté (1553m) a otvírá se mi pohled na hřeben. Ten pozvolna stoupá nahoru. Stromy mizí a tak zde začíná i vyfukovat. Na severu nad Polskem je pěkně černo, ale to přisuzuji to slunci co nasvítilo jen mraky.
Z každým metrem vzhůru začíná vítr sílit. Z lehkého vánku se stává pořádány fučák. Stálé se uklidňuji předpovědí. Ta slibovala, že bude vítr odpoledne slábnout. Opak je ale pravdou :-( V jednom závětrném místečku na sebe hážu další bundu. Rukavice měním za palčáky. Tohle jak se ukáže byl hodně prozíravý čin. Mlha začíná zakrývat vrcholy a už tak silný vítr ještě sílí. Udržet se jen na nohách začíná být problém. Přesto se nevzdávám a pořád doufám ve změnu. Stojím v sedle pod Malým Barancem a bojuji o každý metr nahoru. Vše okolo mě halí "bílá tma". Nevím chvílemi ani kam jdu. Aby toho nebylo málo tak vítr mi mete do tváře jehličky sněhu. V jeho nárazech mě několikrát sráží na zem. V největších poryvech se jen snažím udržet na nohách. Poté následuje rychle par kroku vpřed, a opět to samé...
Nahoru jdu snad hodinu a je mi jasné, že je to pro mě i zároveň i konečná :-( Fotím si snad vrcholový patník a dávám se na ústup.Ač mám vítr v zádech není sestup o moc lepší. V bílé tmě se totiž není podle čeho orientovat. Netuším kde je hřeben, a kde převěje. Navíc se mnou neustále hází vítr. Mojím jediným zachráncem se stává GPS. S její pomocí se nějak vymotávám z nejhoršího.
Jak klesám opět vítr slábne a  mlha řídne. Konečně mám čas začít řešit divné křupaní co jsem slyšel při každém kroku. Vysvětlení je prosté. Jsem obalený celý ledovou vrstvou :-) Ještě že mám na sobě ty 2 bundy a tak jsem relativně v teple.
Nemám náladu na nějaké dobrodružství tak sestup volím ve svých stopách. Ve 12hod už vyrážím zpět k domovu

Turistická MAPA oblasti
Obrázek s body zobrazenými v mapě  
DATA - grafy z výstupu /nadmořská výška je +/- 100m hodně orientační!!!/  
GPX soubor

4 komentáře:

  1. foto 03: Přes Magury a Ostredok vede (snad stále ještě) pěkná cesta na Jakubinu...

    OdpovědětVymazat
  2. To ano... Navíc pro mě málem i konečná v mojich nerozvážných začátcích. Co tě nezabije to tě posílí :-) http://toomoox.blogspot.com/2010/10/20091213-zapadni-tatry-nizna-magura.html

    OdpovědětVymazat
  3. jak jsi udělal těch 33 km/h ?

    OdpovědětVymazat
  4. Přidal do kroku :-) Ne prostě GPS občas blbne a dost uletí. Hlavně pokud má zacloněný výhled na oblohu. Nechtělo se mi prolézat GPX soubor a hledat ty vadné body.
    Uvítám tip na jednoduchý editační nástroj co by to zvládnul. Např vymazaní těchto bodu v mapě http://www.cykloserver.cz/ a následný export má za následek vymazání všech dat (rychlost, čas....)

    OdpovědětVymazat