14. 9. 2012

2012.09.11 Vysoké Tatry - Zlobivá

Třetím a dle průvodce i nejtěžším vrcholem čnícím nad Rumanovou dolinkou je vrchol Zlobivé. Ten mě samozřejmě hodně lákal. Jen pokud to má být těžší než Ganek zvládnu to i sólo ? Žádného parťáka tak na rychle neseženu a pěkných letních dnu už taky asi moc nebude. Rozhoduji se o to pokusit a doufat, že dolu půjde případně slanit.(pokračování)
 
Obtížnější závěr výstupu (pohled z vrcholu)
Vrcholový rozhled - Vysoka, Rasy, Ganek, Rumanov štít
FOTOGALERIE

Trasa výstupu je až na Rumanovu terasu totožná s předchozím trekem. POPIS ZDE
 ----
Výstup začíná hned po dosažení Rumanovy terasy. Snažím se najít mužíky co mě zavedou pod první terasu co se nachází pod Zlobivou. Náznaku chodníku je zde nepočítaně a opravdu brzy nalézám prvního mužíka. Což mě přesvědčuje, že ač stoupám šikmo k JV Rumanova vrcholu jdu správně. Ač začínám mít velké pochybnosti nález dalšího mužíka je rozptyluje. Pokračuji tedy ve stejné linii vzhůru. S každým metrem je mi jasné, že jdu špatně. Co teď, vracet se mi nechce a tak to alespoň okouknu. Třeba by se tudy dalo pokračovat až na Rumanov. Tajně i doufám v nějakou lávku co mi umožní překročit asi dva žlaby co mě teď dělí od Zlobivé.
Trpělivost brzy dochází a stoupám na hranu prvního žlabu. Co to nevidím... Opravdu jsou zde vidět obě průvodcem zmiňované terasy (jsou na nich mužíci) FOTO Mám, ale štěstí ač se nacházím v poměrně prudkém sklonu FOTO nacházím lávky co mě snadno dovedou zpět na správnou trasu. Dá se předpokládat, že tyto lávky lze využít pro snadný výstup na Rumanov při sestupu ze Zlobivé. Při takové zkratce by pak nebyl problém lehce stihnout všechny tři vrcholy včetně Ganku.
Konečně stojím před první terasou FOTO a samotného mě udivuje jak jsem tu mohl zabloudit ? Vždyť stačilo vlastně sledovat jen žlab, kterým jsem stoupal na Rumanovu terasu. Z první terasy je zřejmě vidět druhá terasa s mužíkem. Spojuje je široká lávka která mě provede přes hodně široký žlab (zmiňovaný v průvodci ať se jim nenecháte zlákat k výstupu)
Z druhé terasy je už konečně pěkně vidět výstupový žlab/hřeben spadající ze Zlobivé FOTO. Ač má jít o těžší lezení díky členitosti a kompaktnosti skály je to pohoda. Jak zjišťuji v polovině výstupu není problém lézt i přímo levou hranou ! Je zde výrazně ohmataná a poškrabána skála od maček. Já se však držím průvodce a vstupuji do "žlabu" jest-li se tak vůbec dá nazvat. Na první komplikaci narážím cca v 1/3 převis FOTO.Na ten lze "jednoduše" vyzrát nalezením do pravé strany. Pak následuje opět mírnější choďák a nechávám se zlákat výhledy v levé hraně. Ty mě dovedou až po kolmou až převislou stěnku. Ač se zdá slezitelně po několika pokusech to vzdávám a dost nakloněné platně bez chytu přelézám pod ní doprava. Pak lehce nad kolmý úsek. Zde také spatřuji, že stačilo držet se víc vpravo a tehle komplikaci se dalo lehce vyhnout.
Nacházím se několik desítek metru pod vrcholem. Od měj mě dělí exponovaná žiletka.FOTO Překvapivě problémem není až tak ostří jako nalezení na něj. Je nutné se na něj vyšvihnout rukama ze zapřením nohou v malinkatých sparách. Tento obtížný úsek má jen snad ze 4 metry. Poté už lehce přes skalní bloky až na vrchol. Zde je kus klacku jinak nic :-( Co mě hodně zaujme je vedlejší vrchol (nejspíš Wachterova veža). Na jeho hřebenu jsou dokonce i mužíci !!! Nabyt převislého sklonu a žádného vhodného místa pro založení slaňáku pravděpodobně bych neodolal. Místo toho nalézám vlevo v hřebenu tahnoucím se k k Rumanovu štítu už založený slaňák. Prastará smyca a pojistná nová 6ková reepka. Z tohoto místa se dá lehce slanit do žlabu mezi terasy. Nutné je určitě min 50 spíš 60m lano aby jste dosáhli až lávek, přes které se lehce sestoupí poté dolů. Obavy mám z toho jestli pujde lano stáhnout, přeci jen to není příkrá stěna...naštěstí ano. Poté už jen kousek na první terasa a stavba desítek mužíku cestou dolů.

Turistická MAPA oblasti
Popis trasy z sprievodca.ta3.szm  
Obrázek s body zobrazenými v mapě  
DATA - grafy z výstupu /nadmořská výška je +/- 100m hodně orientační!!!/
GPX soubor /bloudění viz popis !!!/

Žádné komentáře:

Okomentovat