Informační tabule na začátku ferraty |
Z rána jsem měl ferratu skoro jen pro sebe. Tady jednoho pouštím před sebe |
FOTOGALERIE
Příprava na trek je návštěva kamaráda vytisknutí prvního popisu ferraty co mi google vyplivne :-) Ta je naštěstí tak dokonalá !!! Ač nemám mapu a jak zjišťuji později ani mapový podklad oblasti v GPS. Nikde nebloudím a vím co mě bude čekat. Proto nebudu ani popisovat samotnou trasu ferraty. Její popis najdete zde:
Co se týče cesty do Rakouska nikam nespěchám a tak rozhodně nevolím nejkratší trasu. Z větší zajížďkou přes Makov. Ta se navíc ještě prodraží o naměřenou 70km v obci Kolarovice :-) Ač ty jejich praktiky o zdejším kasírování Čechů znám (měl jsem už tu čest). Nutné dávat zde bacha na policejního Passata, nepředjíždět "pomalé" auta přes plnou a dávat pozor na měření na dlouhé rovince. Že mě ale změří hned na horizontu jsem nečekal :-( S 15 Eury co mám u sebe se policajt nespokojí a chce stále 30, že to mám levný a taxa je 100eček. Se zadržením řidičáku a jeho vrácením po úhradě do 15 dnů se zase nemohu spokojit já :-) Nechávám mu tedy i občanku a bez papíru uhání do Bytče podojit bankomat. Dávám mu 20cku, že zbytek mi nasypu pěkně v drobakách :-) Než k tomu dojde podává mi dva bločky po 10 a Já nakonec spokojen odcházím. :-)
Dále cesta po Slovenské D1 rychle ubíhá a zanedlouho najíždím na Rakouskou dálnici, kterou na prvním sjezdu opouštím. Budu šetřiti a zbytek nějak dojedu po okreskách. Což by s GPS asi nebyl až takový problém. Jenže já mám jen turistickou GPS v mobilu - bez navigace a navíc v detailu, že tam mám akorát tak hlavní silnice. S nočním blouděním v každém městě a větší vesnici mi cesta do Raxu zabrala nějakých 9 hodin !!! :-) Přespávám v autě na parkovišti u lanovky Raxseilbahn. Ráno po 6té vyrážím hledat nějakou turistickou mapu abych vůbec věděl kde, že je výchozí bod mé trasy :-)
Auto nechávám zdarma na poměrně velkém "parkovišti" u Griesleitenhofu. Závěr je po vyštěrkované cestě a nebýt zde několik zaparkovaných aut. Asi bych měl strach, že někomu parkuji na pozemku. Už pěšky míjím závoru a po slušně značeném chodníku poměrně strmě stoupám vzhůru. Nějakých 10 minut před nástupem nabírám vodu. Cesta z parkoviště až na nástup mi trvala asi jen nějakých 70 minut. Je to rozhodně místy dost do kopce a není to žádná vycházka.
Samotnou ferratu nelze minout i když já se dal hned ohledávat skály u první tabulky co jsem spatřil. Nějaký pomník/stará cesta ? FOTO Stačilo pokračovat dál a po 5 minutách je hned u turistického chodníku nepřehlédnutelná tabulka. Začátek je spíš jen tak na osahání "hromosvodu" Já si alespoň zkouším jak se cvakají karabiny :-) Poté se nezajištěnou části dochází až po žebřík. Ten je hodně vzdušný a celý se kymácí :-) Nahoře následuji těžší traverzy po skále. Často zde chybí ocelové "stupačky" / kramle a je třeba si najít místo/výčnělek na skále. Pohled dolu je dost impozantní. Ještě, že to ocelové lano dávat pocit bezpečí a je se čeho držet (za co viset :-) Nejtěžším místem je rozhodně uzounký komín v kotli pod Černou madonou. Hlavně pokud mátě větší batoh je velký boj :-) Je zde nutné se vytáhnout rukami. Moc příhodným stupu zde není a vše je strašlivě ohoblované (uhlazené) za mokra to zde bude dobrý boj. Tento úsek ale má jen ze 2-3 metry !!! Dále už je to zase jen "obyčejná" ferrata.
Od černé madony už následuje choďák. Ten není ze začátku ani jištěný a natvrdo se jde podle postříkaných skal modrým sprejem :-) To by v ČR/SK ochranáři asi nerozdýchali... Následuje jištěný úsek až skoro na vrchol Preiner Wand.
Od černé madony se dá také pokračovat/slanit na nejtěžší ferratu v Raxu Königschusswandsteig (D-E) Ta mi teď bude ležet v hlavě... ale tu už raději s nějakým parťákem.
Sestup volím asi nejhorší variantou a to suťoviskem přímo pod západníma stěnnou Preiner Wandu. Nemít hůlky tak je to asi pořádny boj. Místy dokonce sjíždím v suti jako bych se vozil ve sněhu:-) Zanedlouho míjím už nástup Hans von Haidsteigu, kde už je pěkně rušno ne jak z rána.
Cesta z Rakouska domu je ještě horší. Ač se nekoná bloudění, protože sleduji hlavní silnici S17. Ta vede často přes zástavbu, křižovatky, obchodní centra.... a dovede mě až do Vídně. Jejíž průjezd mi zabere určitě dobré 2 hodinky. To si přes jeden most pomáhám po dálnici. Jinak bych ho musel snad přeplavat. Vyhlídková jízda centrem Vídně stylem jedna ulice rovně, další doleva :-) K tomu Tisíc světelných křižovatek. Když se konečně vymotám z centra a po další hodině i z okrajových míst tak mě čeká zjištění, že Rakušáni přestavěli část S7 na placenou A5. Několikrát se po ní svezu, ale pak raději uhýbám a složitě přes vzdálené vesnice objíždím zpoplatněný úsek. Navíc v celém Rakousku se skoro nedá najít LPG čerpačka. Tak v Mikulově jako všichni Češi a Polácí hned míříme tankovat. U benzinových stojanu prázdno a před LPG fronta :-)) Když vidím tu cenu 19.30 (Shell) jedu dál. Na Benzině opodál už mají LPG za 18kč.
Popis ferraty
Obrázek s body zobrazenými v mapě
DATA - grafy z výstupu /nadmořská výška je +/- 100m hodně orientační!!!/
GPX soubor
Předchozí treky Rax Alpe:
2011.07.07 Raxalpe - Heukuppe, Preiner Wand
Žádné komentáře:
Okomentovat