24. 1. 2012

2012.01.23 Chočské vrchy - Velký Choč

Předpověď stále stejná ale ani to mě už neodrazuje. Přesto pro množství sněhu volím nejednoduší výstupovou variantu. Začínám v obci Valaská Dubová po modré turistické značce. Někdo tudy musel před pár dny jít, ale prošláply chodník je z větší části už zaváty. Přesto usnadňuje orientaci a ulehčuje výstup v tom množství sněhu. Sněžnice nasazuji až pod ostřejším stoupáním na Strednou polanu. Zde také ale ztrácím chodník. Měl jsem zahnout vpravo na traverz. Místo toho si dobrou hodinu razím cestu přímo vzhůru. Místami po pás ve sněhu v hodně prudkém terénu je to boj o každý metr.Na polanu docházím poměrně strhaný a i přes krátký odpočinek v hotelu Choč :-) se musím hodně přemlouvat k pokračování.
S přibývajícími metry přibývá i sněhová nadílka. Doufám, že zimní varinta mě rychle dovede na hřeben, který bude buď sfouknutý a nebo alespoň vymrzlý. Nic takového mě nečeká... akorát hustá mlha a zima. Nebýt GPS tak tam bloudím asi doteď. Cesta je sice vyznačena tyčovým značením ale v mlze a množství sněhu je orientace velmi komplikovaná.
Řetezy vybíhám jednoduše na sněžnicích a raduji se už z dosaženého vrcholu. Předčasně... ještě mě čeká brodění se zasněženou kleči. Nahoře cvaknu pár fotek, ale výhled je nula a mráz hodně mínus :-) Alespoň důvod se sem vrátit

Laviny hrozily spíše ze stromu
Ze stromu jsou sněhuláci


FOTOGALERIE

Obrázek s body zobrazenými v mapě  
DATA - grafy z výstupu /nadmořská výška je +/- 100m hodně orientační!!!/  
GPX soubor  

Žádné komentáře:

Okomentovat